Thuiswerken en voeding – door Naomi Brinkmans
Thuiswerken kan slecht uitpakken voor je gewicht. Je verplaatst je minder en ook de verleidingen van snacken of eten uit verveling zijn groter. Hoe moet je hier mee omgaan?
Duurzaam Gevangen, Goed voor je Lijf: de Trio van Vis
Vis zit vol mineralen en vitamines, dat is goed voor jouw gezondheid! Wij hebben bewust voor een leverancier gekozen die duurzaamheid en kwaliteit op de eerste plek zet.
Snelle & healthy tussendoortjes – door Naomi Brinkmans
Hoe veel tussendoortjes moet je nemen? Moet je wel tussendoortjes nemen? Zo ja, hoe vaak, hoe veel en wat eet je dan?
5 tips om minder last te hebben van het verzetten van de klok
Voor de helft van de mensen betekent het verzetten van de tijd ook de start van een winterdip en slaapproblemen. Wij geven je 5 tips om minder last te hebben van de wintertijd!
10 tips om te starten met hardlopen
Hardlopen helpt tegen stress, verbetert je conditie, je spiermassa en je weerstand. Schoenen aan en rennen! Toch? Zo simpel is het niet, hardlopen is ook een blessuregevoelige sport. Met onze 10 tips beperk je de kans op blessures en kun je veilig en gezond je eerste stappen op het hardlooppad zetten.
De ins & outs van voedingsstoffen – door Naomi Brinkmans
Voedingsstoffen, calorieën, koolhydraten, suikers, vetten, eiwitten, proteïnen: wat is dat allemaal en welke functie heeft het voor jouw lichaam? In deze blog probeer ik je daar zo kort en simpel mogelijk antwoord op te geven. Ben je klaar voor een klein lesje scheikunde?
Fit & Healthy challenge - afvallen
Al sinds er goede voornemens bestaan, staat deze op nummer 1: afvallen. Is dit ook een van jouw doelen? Lees dan snel hoe het je deze keer wel gaat lukken om vol te houden!
Fit & Healthy challenge - meer bewegen
Staat meer bewegen ook op jouw lijstje van goede voornemens? Goed zo! Bewegen is gezond. Mensen die meer bewegen en sporten zijn lichamelijk en mentaal fitter en ze hebben een hogere weerstand. We hebben voor je uitgezocht hoe je makkelijk meer kunt bewegen, zónder dat je fanatiek aan het sporten hoeft te slaan. Dat mag natuurlijk wel, maar we beginnen klein. 😉
Fit & Healthy challenge - minder suiker eten
In de top 5 goede voornemens staat ook altijd ‘ik wil minder snoepen’ en wij geven direct toe: zelf denken wij ook wel eens dat we iets te vaak de bodem van de zak tegenkomen. Dus hoe doe je dat, wat minder suiker eten? Dat hebben we voor je uitgezocht, lees snel verder!
Fit & Healthy challenge
Welk goed voornemen heb jij voor het komende jaar? Heb je ook altijd moeite met volhouden? Doe de komende vier weken mee met eazie’s 2021 Fit & Healthy challenge en houd je voornemen deze keer wél vol!
Fit & Healthy challenge - volhouden
We zijn aan het einde gekomen van onze eazie 2021 Fit & Healthy challenge. Hoe gaat het? Heb je al wat slechte gewoontes om kunnen zetten in goede gewoontes? Nu komt het erop aan vol te houden.
Fit & Healthy challenge - minder stress
Minder stress. Dit laatste goede voornemen uit de eazie 2021 Fit & Healthy challenge is er een waar bijna iedereen wel eens naar verlangt. We hebben makkelijke manieren verzameld om je stresslevel omlaag te brengen. Lees je mee?
Eet jezelf gezond! – door Naomi Brinkmans
Gezonde voeding en een gezonde leefstijl zijn nu meer in het nieuws dan ooit tevoren. Maar wat is een gezonde leefstijl precies, en hoe eet je gezond? Vaak krijg ik vragen als ‘Is brood gezond?’ of ‘Is frituur ongezond?’. Gezond eten en een gezond voedingspatroon zijn brede begrippen. In dit artikel ga ik je proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.
Gezonde voeding - the eazie way
Waar veel mensen mee worstelen, is de vraag wat je nu precies moet eten om persoonlijke doelen te bereiken. In onze zoektocht naar een manier om onze gasten hierbij te helpen zijn wij terechtgekomen bij de KNVB Campus en Naomi Brinkmans.
De Mix en Match methode van Delphine Steelandt
Delphine Steelandt is sportinstructrice en voedingsdeskundige. Ze ontwikkelde het programma 100 Days Of Dedication, dat het ultieme evenwicht vindt door de combinatie van gezonde voeding, uitdagend sporten en bewegen, en het creëren van de juiste mindset.